Ászf

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Érvényes: 2024 Szeptember 01-től

1. Szerződő felek

1.1 A Szolgáltató

Trendexpress KFT. ( továbbiakban : Szolgáltató )

Székhelye: 9970 Szentgotthárd, Deák Ferenc út 5-7.
Postacím/ Telephely: 9970 Szentgotthárd, Deák Ferenc út 5-7.
Telefon: 0036/ 70 / 3899051
E-mail: trendexpresskft@gmail.com
Honlap: direktpaket.hu
Képviseli: Bendekovics Attila ( Ügyvezető )
Nyitvatartás: munkanapokon 8-17 óráig

Tevékenysége:

A 2012. évi CLIX .törvény 2§ 32 ,33 ,34 bekezdése alapján postai konszolidátor, postai közreműködő, postai közvetítő tevékenység végzése.
A szolgáltatások ellátásához a Szolgáltató közreműködőt vesz igénybe.
A Szolgáltató a közreműködő tevékenységéért felelősséget vállal.

1. Az ügyfél

Az Ügyfél az a magánszemély, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy szervezet, aki az ÁSZF-nek megfelel illetve egyedi szerződésekben rögzített feltételekkel a szolgáltatást igénybe veszi.
Címzett: az Ügyfél által a Szolgáltató rendelkezésére bocsájtott címzettként megjelölt ügyfél.

2. A szerződés tárgya

A szolgáltatói szerződés alapján a Szolgáltató vállalja ,hogy az ÁSZF-ben és a jogszabályokban meghatározott törvényesen szállítható, megfelelő méretű, tartalmú, tömegű, csomagolású küldeményeket postai szolgáltatón keresztül átveszi az Ügyféltől, majd az Ügyfél által megadott belföldi, külföldi címzettnek, külföldi,belföldi postai szolgáltatónál feladja.
A küldeményeket érintetlenül biztonsági tasakba helyezi a Szolgáltató, mérettől függően, lezárja, majd az Ügyféltől kapott címre felcímezi. A szolgáltatói szerződésben, illetve a kalkulátorban az Ügyfél által megjelölt feltételekkel feladja a küldeményt belföldi, külföldi postai szolgáltatónál.
Az Ügyfél által megadott e-mail címre értesítést küld rendszerünk küldemény érkezéséről.
A Szolgáltató a címére érkező küldeményeket minden munkanap feladja azt nem tárolja.
A Szolgáltató a külföldi postai szolgáltatótól kapott tájékoztatás alapján a kézbesítési időt így határozza meg: ( tájékoztató jellegű )
Standard kézbesítés :                                                                                                                                                                                                                                                                                             Németország       1-2 munkanap*
Franciaország     2-3 munkanap*
Olaszország         2-3 munkanap*
Spanyolország    3-4 munkanap*
Hollandia            2-3 munkanap*
Svédország         3-4 munkanap*
Lengyelország       2 munkanap*
Luxemburg            2 munkanap*
Portugália          3-4 munkanap*
Belgium              2-3 munkanap*     
                                                                                                                                                                                                                                                                          Ausztria                  1 munkanap*                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

A küldemény fajtái : postai csomag ( kalkulátorban megadott méret értékekkel, súly max 31,5 kg )

A küldemény szállítása : közúton, járművel
A küldemény feladási helye : Magyarország , Ausztria

3. A szerződés létrejötte

A szolgáltatói szerződés a szolgáltatás megrendelése után a szolgáltatási díj online átutalásával ( Netbank, SimplePay ) jön létre.
A szolgáltatás teljesítése az Ügyfél részéről a Szolgáltató címére megküldött küldemény megérkezése, a szolgáltatói díj átutalása után kezdődik.
Az Ügyfél köteles a küldeményt úgy csomagolni , hogy annak tartalmához a csomagolás megsértése nélkül ne lehessen hozzáférni. A szolgáltatói szerződés esetében az ÁSZF-szabályaitól a felek közös megegyezéssel eltérhetnek ha vonatkozó jogszabályok ezt nem tiltják.

3.1 A szolgáltatói szerződés módosítása

Az Ügyfélnek joga van -külön díj ellenében- a küldeményhez kapcsolódó külön szolgáltatást kérni, adatot módosítani illetve a küldeményt visszakérni a külföldi postai szolgáltató csomagfelvétele előtt. A Szolgáltató csomagfogadás esetén a túlméretes , ill túlsúlyos küldeményt külön értesítés után csak a díjkülönbözet megfizetése után küldi meg a belföldi címzettnek.

3.2 A szolgáltatás megtagadása

A Szolgáltató megtagadja a szolgáltatás teljesítését amennyiben az alábbi tények a tudomására jutnak:

  • a küldemény tartalma az életet, testi épséget, egészséget veszélyezteti.
  • a szerződés teljesítése jogszabályba ütközik Magyarország vagy az Európai Unió területén.
  • az Ügyfél a küldeményt nem megfelelően csomagolta.
  • az Ügyfél a szolgáltatási díjat nem a küldemény méret, súly, külön szolgáltatások adatai alapján utalta,  ill teljesítette a Szolgáltató számlájára, és annak különbözetét külön felhívásban sem pótolta.

4. A szerződés megszűnése

  • A Feladó a küldeményt visszakéri
  • Kézbesíthetetlen a küldemény
  • A Szolgáltató teljesítette a szolgáltatói szerződésben foglaltakat

5. Kézbesíthetetlen küldemény

Kézbesíthetetlen az a küldemény melyet a Szolgáltató rajta kívül álló okok miatt nem tud kézbesíteni ( címzett elérhetetlen ).
A Szolgáltató a belföldi, külföldi postai szolgáltatótól az ilyen küldeményt visszakapja, majd felveszi az Ügyféllel a kapcsolatot a küldemény visszaküldésével kapcsolatban.
A Szolgáltató a visszaküldéshez nem kér díjat a feladótól.

6. Visszakézbesíthetetlen küldemény

A visszakézbesíthetetlen küldeményt a Szolgáltató őrizni köteles. A Polgári Törvénykönyv őrzésre vonatkozó szabályait a következő eltéréssel kell alkalmazni:

a) a b) és c) pontban foglaltak kivételével a könyvelt postai küldeményt a feladástól számított három hónapig őrzi, ezt követően a küldeményt megsemmisíti.

b) a küldeményt három hónap elteltével a feladástól felbontja, addig őrzi.

c) a küldeményt felbontja amennyiben az valószínűsíthető hogy tartalma miatt nem várható a fenti időtartamú őrzés.

A felbontást követően a Szolgáltató a küldemény tartalmát értékesíti, amennyiben nem lehet, abban az esetben megsemmisíti, illetve felajánlhatja adományként.
A Szolgáltató a felbontás, értékesítés folyamatát jegyzőkönyvben rögzíti, melyet egy évig megőriz.
A jegyzőkönyvet két fős bizottság vezeti. ( Szolgáltató alkalmazottai )
Az értékesítésből befolyt összeget a Szolgáltató a küldeménnyel kapcsolatos kiadásaira fordítja.

7. Felelősség

A Szolgáltató nem köteles vizsgálni a küldemény tartalmát. A küldeménnyel , annak tartalmával kapcsolatban minden felelősség az Ügyfelet terheli.
A Szolgáltató amennyiben jogszabályba ütköző, nemzetközi postaforgalomból kizárt tartalmú küldeményt kap, erre információja, alapos gyanúja van, vagy hatóság ellenőrzi a küldeményt belföldön, külföldön akkor minden felelősség az Ügyfelet terheli, a Szolgáltató mindenben együttműködik a belföldi és külföldi hatóságokkal, a birtokába került adatokat átadja.

A postai forgalomból kizárt, illetve feltételesen szállítható áruk listája.

A Szolgáltató Európa teljes területén rendelkezik szolgáltatói felelősségbiztosítással.

8. Díjak

A szolgáltatás díját a csomagkalkulátor állapítja meg, számolja ki.

9. Díjfizetés

A Szolgáltató valós idejű díjfizetési rendszereket alkalmaz.

  • NetBank
  • Simplepay

9.1 Adattovábbítási nyilatkozat

Elfogadom, hogy a(z) Trendexpress KFT. (9970 Szentgotthárd, Deák Ferenc út 5-7 sz) által a(z) direktpaket.hu, felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (1138 Budapest, Váci út 135-139 B. ép 5.em.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a Tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

9.2 Számla

A Szolgáltató e-számlát állít ki az Ügyfél részére a szolgáltatásról melyet a szolgáltatási díj átutalása után röviddel megkap.

10. Tájékoztatás

A Szolgáltató vállalja, hogy közzéteszi minden a szolgáltatást érintő változást e-mail, telefon, internetes honlap segítségével.

10.1 Panaszbejelentések

A Szolgáltatónak biztosítania kell hogy az Ügyfelek bejelentett panaszaikat, észrevételeiket megtehessék díjmentesen. A bejelentés e-mail-ben tehető meg.

11. Személyes Adatok védelme

A Szolgáltató a küldeményt más postai szolgáltató útján kapja meg. A Szolgáltató a küldeményt nem bonthatja fel, kivéve ha a küldemény csomagolása a Szolgáltatóhoz kerülésekor oly mértékben sérült hogy ez annak tartalma megóvása miatt elkerülhetetlen. A Szolgáltató ebben az esetben a postai szolgáltatóval ( kézbesítőjével), akinek az Ügyfél a csomagot belföldön feladta alakít bizottságot jegyzőkönyvet készít, a felbontás tényét a küldeményre felvezeti.
A Szolgáltató felelősséget vállal arra , hogy olyan informatikai háttérrendszert működtet amely az ügyfelek által megadott adatokat biztonságosan kezeli.

12. Kártérítés

A Szolgáltató a szolgáltatása során a küldeményeket ért sérülésért, megsemmisülésért kártérítéssel tartozik, a Szolgáltató Európa teljes területén rendelkezik szolgáltatói felelősségbiztosítással.

A Szolgáltató, mivel az Ügyfél küldeményét címzettként kapja meg más postai szolgáltatótól azt megrongálva, tartalomhiányosan nem veszi át, kéri annak visszaküldését az Ügyfélnek, így kártérítéssel sem tartozik.
A Szolgáltató minden kárigényt megvizsgál abba a belföldi, külföldi postaszolgáltatót is bevonja majd írásban értesíti az Ügyfelet.
A Szolgáltató 30 napot kér a vizsgálatra melyet meghosszabbíthat a külföldre átnyúló szolgáltatás miatt. A hosszabbításról értesíti az Ügyfelet.
Az Ügyfél a kárigényét írásban kell hogy benyújtsa a Szolgáltató címére.

Szentgotthárd, 2024. Szeptember 01.